söndag 24 juni 2012

Midsommarmaten 2012

Denna midsommar helg har varit lugn, men med god mat i alla fall.


På midsommarafton hade jag bjudit hit några vänner och vi började med att avnjuta en enkel Silltallrik
Skärgårdssill, inlagd sill, matjesröra, kallrökt lax, ägg och kokt potatis.


Till middagen så kom ännu fler vänner och vi hade en gemytlig grillfest
 
  
Grillmeny:
Vitlök och Svartvinbärsmarinerad Karré
American BBq Fläskytterfilemedaljonger
Helgrillad fläskytterfilé Thaistyle
Sallad x 2
Vitlök & persiljesmör


Lördagen tog jag det lugnare med maten, men till middag blev det: 

VästerbottensToast med Blåmusselstuvning...



Avslutningsvis så valde jag att på Söndagen göra:
Skaldjur och gravlax smörgåsar


Men jag förstår inte varför jag är så mätt ikväll...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar