torsdag 2 augusti 2012

Recept: Italienska köttbullar i tomatsås

Crock-pot style
(kan göras i traktörpanna, men kräver då mer jobb)

Detta behövs till köttbullarna:
800 g Nötfärs
100 g Cream cheese (vitlök och örter tog jag)
1 st Ägg
Svartpeppar grovmalen
Oregano
Salt

 Detta behövs till tomatsåsen:
2 burkar skalade tomater
1 dl Chilisause
1 st Gul lök - finhackad
1 st Röd paprika - finhackad
3 st Vitlöksklyftor
Oregano
Svartpeppar grovmalen
Salt
Rosmarin
Worcestershire sauce


Jag använder ett dl-mått till köttbullarna

6 timmar senare på låg effekt
 Maten är klar


 Italienska köttbullar i tomatsås med grönsallad

Besprutad med
Olivolja och vitlök
__________________________________

Tipsar om bra redskap som underlättar
när man ska hacka och skära ingredienserna

Vitlökshackare och en Skärbräda som ligger still
Du hittar dessa och mer därtill på:

Ni har väl inte missat !!!

Jag har fått möjlighet att erbjuda alla som läser min blogg att ge er
10% rabatt
på allt ni handlar på www.ninasmat.se
Bara uppge rabattkod:
"matomanensblogg"
så dras rabatten automatiskt.
Erbjudandet gäller t.o.m. 31 aug 2012

2 kommentarer:

  1. Dessa är riktigt bra köttbullar. Jag är ledsen, "språk", jag använder Google Translator :)
    Om du kommer vänligen besök mig på min blogg lericettediziabianca.blogspot.com
    Tack och grattis till dina recept. Bilderna är vackra och hjälp att förstå beredningen även utan att veta språket!
    Vi ses snart!
    bianca

    SvaraRadera