lördag 14 april 2012

Matlagardag med Mia o Pär

Ännu en matlagadag med min älskade brorsdotter Mia och hennes vän Pär.




Att dom var sen imorse gjorde mig inte förvånad men det blev genast rusning till affären för att inse att jag...(why me) hade glömt handlingslistan hemma....

Efter handlingen laddade vi pottan med allehanda godsaker, satte den på låg värme och 6 timmar
Godsaker

Mia poserar vid currypannan...

 LUNCH

Biffcurry med Jasminris
 Efter lunch städade vi undan och påbörjade matlådematen
Idag blev en rejält saftig

Lasagne


Jag hade en rätt bra dag..satte undommarna i arbete medan jag mest satt och pekade..men när det blev dags för salladen så fick jag rycka in...

Fetaostsallad med timjan, örtagårdskrydda och olivolja

 6 timmar senare var pottan klar

MIDDAG

Kyckling crock-Gumbo med fetaostsallad


Önskar er alla en god helg !!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar