lördag 12 november 2011

2 Dagar i Solna

Jag och min bror har varit i Solna torsdag och fredag denna vecka. Och givetvis blir vi hungriga, och måste uppsöka platser där det serveras föda. Detta är en liten rapport...

Lunch dag ett inmundigades i Solna centrum på ett litet hak som hette Pepitos Kök

Synd att jag inte tordes be chefen posera vid skylten.
Han hade en väldig skön stil

Detta var vårt val, trots att det var felstavat

Men det var riktigt gott

Vi hade ju en massa saker att ta hand om under dagen, men när vi var klara med det så checkade vi in på det 4-stjärniga hotellet där vi skulle bo "Park In Hotel" i Solna centrum även det. Passade dessutom på att boka bord i deras "Restaurang Flamingo".

Nu skulle vi unna oss tänkte vi.

I samband med att vi beställde vinet
så fick vi in en bricka med bröd, olivolja och färskost

Detta var vårt vinval

Ett Amarone vin brukar inte vara fel

Och det var inte detta heller.
Kan tillägga att detta vin hittas på
Systembolaget och har artnr 12343
Och kostar där 199:-

 Vi beställde kött till middagen, och när vi fick frågan hur vi ville ha vårat kött svarade vi.."på gränsen till råmande"...
Vi blev tvungen att fota min brors tallrik
eftersom jag inte kunde behärska mig...
...När vi fick in 300 gram Entrecote med
Tryffelaioli och pommes
Det var så precis perfekt stekt som vi vill ha det. Och smakmässigt var det nästan orgasmiskt.

Vi var mätta och belåtna så vi brydde oss inte om en dessert utan gjorde kväll smått rusiga av både maten och vinet.

Dag 2 var vi ju tvungna att ha något att äta och Pepitos var ju så pass bra så vi sökte oss dit även denna dag.

Jag valde Kebabtallrik (Gyros)

Min bror valde Husets sallad
Maten på Pepitos Kök var inte lika bra idag, mest för att jag tyckte dom använt samma kryddor som igår till 2 helt olika maträtter, men nåja, vi blev mätta.

Att vi fikade på flera ställen dessa 2 dagar tar jag inte med.

Det var underbart att komma hem i alla fall. För ni vet väl:

Borta bra - Men hemma bäst

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar