onsdag 23 november 2011

Karréstek i Crock-Pot

Idag så började jag alltså experimentera. Började med att fylla grytan med:
Morötter, rotselleri, kålrot, rödkål,
grön paprika, coctailtomater

Sedan så brynte jag karrésteken i smör samt tärnade äpplen,
Sedan lade jag det ovanpå grönsakerna.
Avslutningsvis deglacerade jag stekpannan med en
köttbuljong-tärning och lite vatten, hällde det över steken
och lade locket på

Ställde timern på 6 timmar och effekten på låg...
nu var det bara att vänta och se hur resultatet
skulle bli
Idag har det varit svårt att låta bli och glänta på locket, men efter ca 2,5 timmar så började en ljuvlig doft sprida sig i köket...
Efter 6 timmar tog jag upp allt och skar upp köttet och la upp det på tallriken...
Karréstek á la Crock-Pot
med ratatouille och steksky
Det var väldigt gott...men vissa justeringar kommer att göras till nästa gång...men nu har jag fått en liten ide om hur det fungerar...
Nästa Crock-Pot mat kommer inom kort...Men..
Imorgon har jag planerat annan mat...
Ät och njut av livet..det är kortare än ni tror...
/Rune
Foton och text Rune Edin

1 kommentar: