söndag 11 december 2011

Besprutad Apelsinkyckling i "pottan"

Premiär för min spruta...
Först fyllde jag den med apelsinjuice och sprutade in i kycklingbrösten,
sedan blandade jag en bra olivolja med lite salt och sprutade in i brösten och låren...
därefter stoppade jag ned kycklingen i...

...Crock-Poten, skar ned rödlök, grön paprika och apelsinklyftor.
Tillsatte apelsinjuice och en hönsbuljongtärning.
Avslutningsvis kryddade jag med salt och vitpeppar samt kycklingkrydda.

6½ timmar senare på låg värme..doftade det ljuvligt
Under tiden kycklingen var i pottan:
Så diskade jag undan, slöade, slöade, slöade, slöade...
Och kokade ris.

Apelsinkyckling med sås, apelsincest och jasminris
Nu är jag sugen på att prova Coq au Vin i pottan
Men det får bli vid ett annat tillfälle...
Varför späka sig...
Lev livet nu..imorgon kan det vara försent...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar