fredag 9 april 2010

Bittes huevos rancheros













Min vän Bitte ringde häromkvällen och berättade om ett enkelt och jättegott recept, jag var lite skeptisk men tänkte att det skulle jag prova. Jag hittade inte mean beans så jag gjorde en lite justering i receptet.
Detta är snabbt gott och enkelt...PROVA

Bittes huevos rancheros
350 g Köttfärs
1/2 stor gul lök grovhackad
1 solo-vitlök skivad eller 4 vitlöksklyftor
1 burk Heinz baked beans, avrunnen
2 tsk sambal olaek
Salt och svartpeppar
4 ägg
Fräs lök och vitlök i olja eller smör lite snabbt.
Tillsätt köttfärs och sambal olaek och bryn.
Häll över bönorna, krydda rör om och smaka av.
Knäck äggen i vardera hörnet av stekpannan (den runda - men du fattar), rör om lite så ägget kommer in i röran.
Sätt lock på pannan och ställ den åt sidan i ca 5-10 minuter så ägget stelnar lite utan att bli torrt.


Tillbehör vid servering; Stekt potatis eller tortillas och tabasco efter egen smak



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar